Silnik 2.0 16V DOHC
Pierwsza jednostka która pojawiła się w Polsce i Europie oferowana w Leganzie to właśnie 2.0 16V DOHC.
Jest to silnik pochodzący z Nubiry, bardzo mocny punkt tego auta gdyż jest mało awaryjny a przebieg 300 000 km to dla niego standard.
Na bazie tego silnika zapewne stworzono 1.8 16V DOHC i 2.2 16V DOHC, na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać te trzy jednostki.
Dwulitrowa szesnastka jest dość paliwożerna szczególnie w mieście, jednak silnik ten bardzo dobrze tolerują LPG i nie trzeba inwestować w drogą sekwencję, gdyż kolektor dolotowy jest aluminiowy co zapobiega rozerwaniu w przypadku eksplozji gazu.
|
|
|
|
|
2.0 16V DOHC |
|
|
Typ silnika: |
czterocylindrowy rzędowy |
|
|
Pojemność: |
1998 cm3 |
|
|
Skok tłoka: |
86 mm |
|
|
Średnica cylindra: |
86 mm |
|
|
Stopień sprężania: |
9:6 +-0.02:1 |
|
|
Kolejność zapłonu: |
1-3-4-2 |
|
|
Moc w KM: |
133KM/5400rpm |
|
|
Moc w kW |
98kW/5400rpm |
|
|
Max moment: |
184 N*m/4400rpm |
|
|
Typ zapłonu: |
bezrozdzielaczowy, DIS |
|
|
Ilość zaworów na cylinder: |
4, 2 wydechowe, 2 ssące |
|
|
|
|
|